Wyjazd, czyli rampa wolna
Funkcja „Wyjazd” w programie to narzędzie monitorowania i zarządzania pojazdami, które opuściły rampę, ale nadal znajdują się na terenie obiektu. Po zakończeniu procesu załadunku lub rozładunku, pojazdy mogą jeszcze pozostawać na terenie obiektu, zakładu lub centrum logistycznego, zanim opuszczą go przez bramę.
Wybór tej opcji w menu otwiera widok tabelaryczny zatytułowany „RAMPA wolna”. W tym widoku wyświetlana jest lista pojazdów, które zwolniły rampy i są obecnie gdzieś na terenie. Każdy wpis na liście zawiera dane dotyczące danego pojazdu i jego aktualnego statusu.
Użytkownik ma dostęp do następujących poleceń:
Status
Dostęp do informacji na temat aktualnego statusu pojazdu. Może pokazać, gdzie pojazd jest obecnie zaparkowany lub czy jest w trakcie opuszczania terenu.
Podgląd
Możliwość przeglądania szczegółowych informacji na temat pojazdu i jego działalności na terenie. Może obejmować takie informacje jak czas przyjazdu, czas opuszczenia rampy, załadowane towary, itp.
Ta funkcja jest istotna dla skutecznego zarządzania przepływem pojazdów, a także dla zabezpieczenia terenu poprzez śledzenie pojazdów, które mają jeszcze opuścić obiekt.
Kolumny tabeli
Funkcjonalność | Szerokość (w pikselach) | Opis |
---|---|---|
Kat. | 50 | Kategoria pojazdu lub awizacji. |
Numer/Load Plan | 80 | Unikalny numer awizacji lub planu załadunku. |
Rampa/Parking | 80 | Miejsce, w którym pojazd był ostatnio zaparkowany lub miejsce, w którym został rozładowany. |
Dzień | 100 | Dzień, w którym pojazd opuścił rampę. |
Od | 60 | Czas, w którym pojazd przyjechał na rampę. |
Do | 60 | Czas, w którym pojazd opuścił rampę. |
Przyjechał | 70 | Data i czas przyjazdu pojazdu. |
Magazyn START | 70 | Data i czas, kiedy pojazd zaczął być rozładowywany. |
Magazyn STOP | 70 | Data i czas, kiedy pojazd skończył być rozładowywany. |
Kontrahent | 200 | Nazwa firmy lub osoby, z którą jest umowa. |
Przewoźnik / Transport | 400 | Informacje o przewoźniku i środku transportu. |
Zdjęcie | 200 | Zdjęcia związane z pojazdem lub awizacją. |
Asortyment | 250 | Lista towarów załadowanych lub rozładowanych z pojazdu. |
Nr zamówienia | 150 | Numer zamówienia związany z przesyłką. |
Uwagi zmiany statusu | 250 | Uwagi lub szczegółowe informacje dotyczące zmiany statusu pojazdu. |
Zapisał | 150 | Osoba, która ostatnio aktualizowała rekord. |
Data zapisu | 150 | Data ostatniej aktualizacji rekordu. |
Nr referencyjny | 150 | Unikalny numer referencyjny związany z awizacją. |
Realizacja | 60 | Informacje o stanie realizacji awizacji. |
Status | 80 | Dostęp do informacji na temat aktualnego statusu pojazdu. Może pokazać, gdzie pojazd jest obecnie zaparkowany lub czy jest w trakcie opuszczania terenu. |
Podgląd | 120 | Możliwość przeglądania szczegółowych informacji na temat pojazdu i jego działalności na terenie. Może obejmować takie informacje jak czas przyjazdu, czas opuszczenia rampy, załadowane towary, itp. |
Funkcje standardowe
Funkcje standardowe tabeli są dostępne zarówno w pasku narzędziowym ukrytym pod ikoną "hamburgera", jak i w menu kontekstowym, które jest wywoływane przez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na tabeli.
Kopiuj tekst zaznaczonej komórki tabeli
Pozwala na skopiowanie zawartości zaznaczonej komórki tabeli i umieszczenie jej w schowku. Skopiowany tekst można następnie wkleić w innym miejscu.
Filtruj i sortuj
Filtruj dane w tabeli według wartości zaznaczonej komórki. Umożliwia filtrowanie danych w tabeli na podstawie wartości zaznaczonej komórki. Po wybraniu tej funkcji, tabela zostanie przefiltrowana, wyświetlając tylko wiersze zawierające wartość zaznaczonej komórki. Sortowanie natomiast pozwala na uporządkowanie danych według określonych kolumn w kolejności rosnącej lub malejącej, ułatwiając porządkowanie danych i znalezienie potrzebnych informacji.
Eksport danych do Excela
Pozwala na wyeksportowanie danych z tabeli do pliku Excel. Ten przycisk uruchamia proces eksportu, który umożliwia zapisanie danych tabeli w formacie XLSX lub XLS obsługiwanym przez program MS Excel.
Notatki (uwagi) do dokumentu
Dodawanie notatek jest przydatną funkcją, która umożliwia dodawanie dodatkowych informacji, komentarzy lub wyjaśnień do dokumentów magazynowych. Uwagi mogą być wykorzystywane do zapisywania istotnych informacji, wskazywania szczegółów lub udzielania wskazówek, co ułatwia zarządzanie danymi i zapamiętywanie istotnych informacji. Informacje te dostępne są w programie dla wszystkich użytkowników i mogą być wyświetlane na mobilnych kolektorach danych (skanerach). W ten sposób użytkownicy komunikują sobie ważne treści dotyczące operacji magazynowych i procesów przyjęcia, wydania, składowania czy inwentaryzacji.
Pliki
Dodawanie plików dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów w postaci drzewa katalogów. Fizycznie dla każdego dokumentu tworzony jest podkatalog (folder) gdzie gromadzone są pliki. Użytkownik może samodzielnie dodawać własne foldery gdzie zapisuje dowolne pliki skojarzone z danym dokumentem magazynowym.
Załączniki
Dodawanie załączników do dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów i zapewnia kompletność informacji w programie. W przeciwieństwie do funkcji PLIKI tutaj załączniki nie są organizowane w dodatkowe foldery, za to użytkownik może dodawać szybko załączniki metodą drag&drop.
Zdjęcia
Dodawanie zdjęć do dokumentów magazynowych umożliwia dołączanie obrazów bezpośrednio do rekordów w programie. Może to być przydatne na przykład w przypadku kartotek produktów, gdzie można przedstawiać zdjęcia produktów, wizualnie ułatwiając identyfikację i rozpoznawanie przedmiotów. Ponadto załączone zdjęcia do dokumentów mogą dokumentować sposób pakowania towaru, jakość otrzymanych dostaw itp.
Historia
Wyświetla zdarzenia zapisane w bazie danych pokazując skojarzone zapisy zmian dotyczące bieżące rekordu, dokumentu czy kartoteki. Może być to historia obrotów asortymentu, kontrahenta czy tez historia zmian danych w bazie.