Zajętość doków

Opis funkcjonalności zajętość doków

W sekcji „Gate Assistant” programu VSS.net funkcjonalność „Zajętość doków” pozwala na wyświetlenie zestawienia zajętych ramp (doków magazynowych). Rampy magazynowe są miejscami, w których odbywa się załadunek i rozładunek towarów z pojazdów transportowych.

Widok zestawienia

Po wybraniu pozycji menu „Zajętość doków”, użytkownik może zobaczyć listę ramp magazynowych wraz z informacjami na temat ich zajętości. Zestawienie to pozwala na monitorowanie, które rampy są w danej chwili zajęte, a które są wolne do przyjęcia nowego transportu.

Kategoria

  • Informacja dotycząca kategorii zajętości rampy.

Numer dokumentu magazynowego

  • Numer dokumentu związanego z operacją magazynową na danej rampie.

Numer planu załadunku

  • Numer planu załadunku powiązanego z zajętością rampy.

Data

  • Data operacji na rampie, umożliwiająca śledzenie historii zajętości.

Informacje o kontrahencie

  • Dane kontrahenta związane z operacją na rampie.

Informacje o przewoźniku lub transporcie

  • Dane przewoźnika lub transportu związanego z operacją na rampie.

Zdjęcie

  • Wizualna dokumentacja operacji na rampie.

Asortyment

  • Informacja o towarach związanych z operacją na rampie.

Numer zamówienia

  • Numer zamówienia powiązanego z operacją na rampie.

Numer referencyjny

  • Unikalny numer identyfikujący operację na rampie w systemie.

Korzyści z funkcjonalności

Dzięki funkcji „Zajętość doków” użytkownicy mogą efektywnie zarządzać procesem awizacji towarów w magazynie. Mogą planować przyjęcie i rozładunek transportów, unikając niepotrzebnego oczekiwania i utrudnień związanych z zajętymi rampami. Proces awizacji dokowej jest istotnym elementem logistyki magazynowej, pozwalającym na zoptymalizowanie przepływu towarów i poprawienie efektywności operacji magazynowych.

Dlatego funkcjonalność „Zajętość doków” jest ważnym narzędziem wspomagającym zarządzanie magazynem i procesami logistycznymi.

Kolumny w tabeli

FunkcjonalnośćSzerokośćTyp danychOpis
Kat. (Kategoria)50TextZawiera kategorię, do której przypisany jest dany element.
Dok magazynowy120TextPrzechowuje numer dokumentu magazynowego, co umożliwia śledzenie ruchu towarów.
Numer Load Plan80TextZawiera numer planu załadunku, wykorzystywany do organizacji i planowania transportu.
Dzień100CalendarZawiera datę, co pozwala na dokładne określenie terminu wykonania operacji.
DOK zajęty80CalendarZawiera datę zajęcia doków, co umożliwia monitorowanie dostępności doków.
Kontrahent200TextPrzechowuje informacje o kontrahencie, co pozwala na identyfikację i zarządzanie relacjami biznesowymi.
Przewoźnik / Transport400TextZawiera informacje o przewoźniku i transporcie, co pozwala na szczegółowe śledzenie i zarządzanie transportem.
Zdjęcie240PicturesPrzechowuje zdjęcia, które mogą być używane do wizualnej identyfikacji towarów lub dokumentacji.
Asortyment250TextZawiera informacje o asortymencie, co pozwala na zarządzanie i kontrolę zapasów.
Nr zamówienia150TextPrzechowuje numer zamówienia, co pozwala na śledzenie i zarządzanie realizacją zamówień.
Nr referencyjny150TextZawiera numer referencyjny, co umożliwia jednoznaczną identyfikację i powiązanie z innymi dokumentami.

Funkcje standardowe

Funkcje standardowe tabeli są dostępne zarówno w pasku narzędziowym ukrytym pod ikoną "hamburgera", jak i w menu kontekstowym, które jest wywoływane przez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na tabeli.

Kopiuj tekst zaznaczonej komórki tabeli

Pozwala na skopiowanie zawartości zaznaczonej komórki tabeli i umieszczenie jej w schowku. Skopiowany tekst można następnie wkleić w innym miejscu.

Filtruj i sortuj

Filtruj dane w tabeli według wartości zaznaczonej komórki. Umożliwia filtrowanie danych w tabeli na podstawie wartości zaznaczonej komórki. Po wybraniu tej funkcji, tabela zostanie przefiltrowana, wyświetlając tylko wiersze zawierające wartość zaznaczonej komórki. Sortowanie natomiast pozwala na uporządkowanie danych według określonych kolumn w kolejności rosnącej lub malejącej, ułatwiając porządkowanie danych i znalezienie potrzebnych informacji.

Eksport danych do Excela

Pozwala na wyeksportowanie danych z tabeli do pliku Excel. Ten przycisk uruchamia proces eksportu, który umożliwia zapisanie danych tabeli w formacie XLSX lub XLS obsługiwanym przez program MS Excel.

Notatki (uwagi) do dokumentu

Dodawanie notatek jest przydatną funkcją, która umożliwia dodawanie dodatkowych informacji, komentarzy lub wyjaśnień do dokumentów magazynowych. Uwagi mogą być wykorzystywane do zapisywania istotnych informacji, wskazywania szczegółów lub udzielania wskazówek, co ułatwia zarządzanie danymi i zapamiętywanie istotnych informacji. Informacje te dostępne są w programie dla wszystkich użytkowników i mogą być wyświetlane na mobilnych kolektorach danych (skanerach). W ten sposób użytkownicy komunikują sobie ważne treści dotyczące operacji magazynowych i procesów przyjęcia, wydania, składowania czy inwentaryzacji.

Pliki

Dodawanie plików dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów w postaci drzewa katalogów. Fizycznie dla każdego dokumentu tworzony jest podkatalog (folder) gdzie gromadzone są pliki. Użytkownik może samodzielnie dodawać własne foldery gdzie zapisuje dowolne pliki skojarzone z danym dokumentem magazynowym.

Załączniki

Dodawanie załączników do dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów i zapewnia kompletność informacji w programie. W przeciwieństwie do funkcji PLIKI tutaj załączniki nie są organizowane w dodatkowe foldery, za to użytkownik może dodawać szybko załączniki metodą drag&drop.

Zdjęcia

Dodawanie zdjęć do dokumentów magazynowych umożliwia dołączanie obrazów bezpośrednio do rekordów w programie. Może to być przydatne na przykład w przypadku kartotek produktów, gdzie można przedstawiać zdjęcia produktów, wizualnie ułatwiając identyfikację i rozpoznawanie przedmiotów. Ponadto załączone zdjęcia do dokumentów mogą dokumentować sposób pakowania towaru, jakość otrzymanych dostaw itp.

Historia

Wyświetla zdarzenia zapisane w bazie danych pokazując skojarzone zapisy zmian dotyczące bieżące rekordu, dokumentu czy kartoteki. Może być to historia obrotów asortymentu, kontrahenta czy tez historia zmian danych w bazie.

Na stronie: Zajętość doków