Kamery

Kamery w systemie LPR

Centralna część aplikacji VSS.net przedstawia tabelę z informacjami dotyczącymi zdefiniowanych kamer monitorujących. Umożliwia ona użytkownikowi zarządzanie urządzeniami monitorującymi w systemie. Każdy wiersz w tabeli reprezentuje jedną kamerę, wraz z jej parametrami i ustawieniami.

Centralna część aplikacji umożliwia użytkownikowi zarządzanie kamerami poprzez:

  • Włączanie i wyłączanie kamer: Użytkownik może zaznaczyć lub odznaczyć pole wyboru w kolumnie „Aktywne”, aby włączyć lub wyłączyć kamerę.
  • Edycję szczegółów kamer: Użytkownik może wprowadzać zmiany w polach takich jak „Kod”, „Opis”, „Uwagi” i „Nr referencyjny”, aby zaktualizować informacje o kamerze.
  • Konfigurację automatycznego szlabanu: Użytkownik może zaznaczyć pole wyboru „Automatyczny szlaban”, aby określić, czy kamera współpracuje z automatycznym szlabanem.

Definiowanie urządzeń monitorujących

Opcja „Kamery” w systemie VSS.net umożliwia integrację urządzeń monitorujących, takich jak kamery, z systemem awizacji. Użytkownik może definiować parametry związane z integracją urządzeń monitorujących, w tym kamery, z systemem awizacji. Ustawienia te pozwalają na skonfigurowanie działania kamer i przekazywanie danych na odpowiedni serwer FTP.

Wykonywanie zdjęć tablic rejestracyjnych

Główną funkcją kamery jest wykonywanie zdjęć tablic rejestracyjnych pojazdów wjazdających lub wyjeżdżających z terenu obiektu. Kamery są odpowiedzialne za wykonywanie zdjęć tablic rejestracyjnych pojazdów. Za pomocą technologii OCR (Optical Character Recognition) kamera rozpoznaje numer tablicy rejestracyjnej na zdjęciu.

Integracja z systemem awizacji

Zdjęcia tablic rejestracyjnych są przekazywane na serwer FTP, a program VSS.net łączy te zdjęcia z odpowiadającymi im awizacjami w bazie danych. Dzięki temu każdej awizacji jest przypisana prawidłowa informacja o numerze auta.

Przypisywanie zdjęć do awizacji

Dzięki zintegrowaniu zdjęć tablic rejestracyjnych z danymi awizacji użytkownik ma możliwość wglądu w pojazdy, które wjechały lub wyjechały z terenu obiektu. Zdjęcia tablic są ważnym elementem potwierdzającym zgodność informacji z awizacjami.

Podsumowanie

Dzięki opcji „Kamery” system VSS.net zapewnia skuteczne monitorowanie i kontrolę pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających z obiektu. Integracja urządzeń monitorujących z systemem awizacji pozwala na automatyczne przypisywanie zdjęć tablic rejestracyjnych do odpowiednich awizacji. Przyczynia się to do poprawy bezpieczeństwa i dokładności danych w systemie.

Kolumny w tabeli

FunkcjonalnośćSzerokośćOpis
Aktywne60Pole typu CheckBox, które informuje o aktywności danej pozycji. Wartość true oznacza, że pozycja jest aktywna, a false – że jest nieaktywna.
Magazyn100Tekstowa kolumna zawierająca informacje o magazynie, do którego odnosi się dana pozycja.
Kod100Tekstowa kolumna zawierająca kod skorowidza lub identyfikator powiązany z daną pozycją.
Opis200Tekstowa kolumna, w której znajduje się opis danej pozycji. Opis może zawierać dodatkowe informacje lub szczegóły dotyczące danej pozycji w zestawieniu.
Automatyczny szlaban100Pole typu CheckBox, które wskazuje, czy dana pozycja jest związana z automatycznym szlabanem. Wartość true oznacza, że szlaban jest automatyczny, a false – że nie jest.
Uwagi400Tekstowa kolumna przeznaczona na dodatkowe uwagi lub informacje dotyczące danej pozycji w zestawieniu.
Nr referencyjny150Tekstowa kolumna zawierająca unikalny numer referencyjny lub identyfikator powiązany z daną pozycją. Jest to numer, który może być używany do odniesienia się do danej pozycji w innych częściach systemu lub bazie danych.

Funkcje standardowe

Funkcje standardowe tabeli są dostępne zarówno w pasku narzędziowym ukrytym pod ikoną "hamburgera", jak i w menu kontekstowym, które jest wywoływane przez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na tabeli.

Kopiuj tekst zaznaczonej komórki tabeli

Pozwala na skopiowanie zawartości zaznaczonej komórki tabeli i umieszczenie jej w schowku. Skopiowany tekst można następnie wkleić w innym miejscu.

Filtruj i sortuj

Filtruj dane w tabeli według wartości zaznaczonej komórki. Umożliwia filtrowanie danych w tabeli na podstawie wartości zaznaczonej komórki. Po wybraniu tej funkcji, tabela zostanie przefiltrowana, wyświetlając tylko wiersze zawierające wartość zaznaczonej komórki. Sortowanie natomiast pozwala na uporządkowanie danych według określonych kolumn w kolejności rosnącej lub malejącej, ułatwiając porządkowanie danych i znalezienie potrzebnych informacji.

Eksport danych do Excela

Pozwala na wyeksportowanie danych z tabeli do pliku Excel. Ten przycisk uruchamia proces eksportu, który umożliwia zapisanie danych tabeli w formacie XLSX lub XLS obsługiwanym przez program MS Excel.

Notatki (uwagi) do dokumentu

Dodawanie notatek jest przydatną funkcją, która umożliwia dodawanie dodatkowych informacji, komentarzy lub wyjaśnień do dokumentów magazynowych. Uwagi mogą być wykorzystywane do zapisywania istotnych informacji, wskazywania szczegółów lub udzielania wskazówek, co ułatwia zarządzanie danymi i zapamiętywanie istotnych informacji. Informacje te dostępne są w programie dla wszystkich użytkowników i mogą być wyświetlane na mobilnych kolektorach danych (skanerach). W ten sposób użytkownicy komunikują sobie ważne treści dotyczące operacji magazynowych i procesów przyjęcia, wydania, składowania czy inwentaryzacji.

Pliki

Dodawanie plików dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów w postaci drzewa katalogów. Fizycznie dla każdego dokumentu tworzony jest podkatalog (folder) gdzie gromadzone są pliki. Użytkownik może samodzielnie dodawać własne foldery gdzie zapisuje dowolne pliki skojarzone z danym dokumentem magazynowym.

Załączniki

Dodawanie załączników do dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów i zapewnia kompletność informacji w programie. W przeciwieństwie do funkcji PLIKI tutaj załączniki nie są organizowane w dodatkowe foldery, za to użytkownik może dodawać szybko załączniki metodą drag&drop.

Zdjęcia

Dodawanie zdjęć do dokumentów magazynowych umożliwia dołączanie obrazów bezpośrednio do rekordów w programie. Może to być przydatne na przykład w przypadku kartotek produktów, gdzie można przedstawiać zdjęcia produktów, wizualnie ułatwiając identyfikację i rozpoznawanie przedmiotów. Ponadto załączone zdjęcia do dokumentów mogą dokumentować sposób pakowania towaru, jakość otrzymanych dostaw itp.

Historia

Wyświetla zdarzenia zapisane w bazie danych pokazując skojarzone zapisy zmian dotyczące bieżące rekordu, dokumentu czy kartoteki. Może być to historia obrotów asortymentu, kontrahenta czy tez historia zmian danych w bazie.

Na stronie: Kamery